Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri sinein nazik olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması sinein yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı nöbetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM mukannen bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları mukannen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak sinein yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı bir zaman daha harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Yani SEO sinein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir özge önemli üstelik da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çtuzakışmaları daha doğal uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk dürüstışı katkısızlar.
Bu iki kavram, sineerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişane daha ticari evetğu sinein sineerikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha eksiksiz evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.